Rózsaszín köd
Nem a megszokott utat járta be Lilla, akinek előbb volt autója mint jogsija. Csajos Golfját a saját ízlésvilága szerint formálta. Azonban nem volt mindig ennyire egyértelmű a történet. Sorsát nem tudta elkerülni, elvégre a környezetében ott volt egy Volkswagent szerető személy. És amikor a rajongás kezdett nagyobb méreteket ölteni, akkor szállt le az a bizonyos rózsaszín köd.
Mióta autózol?
2015. márciusban elkezdtem csinálni a jogsit, ami augusztusra meg is lett. Mindenből átmentem elsőre!
A Golf az első Volkswagened?
2015. május 22-én megkaptam életem első autóját, ezt a kis csodát a szerelmemtől és a szüleimtől. Szörnyű volt, hogy amíg meg nem lett a jogsim, csak utas lehettem a saját autómban és nem sofőr… Annyira szuper volt, hogy az évek alatt mindig változott a kedvenc típusom. Akartam kettes Golfot, egyes Golfot, Lupo-t és végül G3 cabrio-ra vágytam, hihetetlen, hogy be is teljesült. A kedvenc részei a cabbynek a lámpák és a kormány. Hátul volt már sima gyári lámpa, aztán Hella white color, majd Hella black color és végül megtaláltam a tökéletes lámpát, ez pedig a Hella red color. Egyszerűen imádom!
Kérlek meséld el, miért szerettél bele! Volt valakinek ráhatása erre?
Mindig is fiúsabb lány voltam, bár az autók mindaddig nem foglalkoztattak, amíg össze nem jöttem a szerelmemmel, akinek akkor egy Škoda Felicia-ja volt. Ott kezdődött az autók iránti szerelmem, ami még máig is tart. Jártunk vele találkozókra, párom szépen csinosítgatta. Akkor még nem igazán értettem, miért emlegeti, hogy az első saját autója egy Volkswagen lesz. Ez 2011-ben volt. 2 évre rá megvette az első saját autóját, ami egy Vento volt és még most is velünk van a drága. Onnantól kezdve mint egy szivacs szívtam magamba minden okosságot, például megtanultam olajat cserélni, kereket cserélni. Mindig füleltem amikor mellettem a fiúk arról beszélgettek, hogy milyen turbót tegyenek az autóra: GT2056 vagy 2260VK… És szépen lassan magam is a Volkswagen szerelmese lettem.
Ha nincs a párom, még mindig nem érdekelnének az autók, mostanra viszont már senki nem tudna befolyásolni ezzel kapcsolatban. Kialakult a saját ízlésem, eleinte úgy gondoltam, hogy csak a VW létezik mint jó autó, de most úgy érzem, sok mást is kipróbálnék. Például szívesen hajtanék egy BMW E30-at vagy egy régi Mercit akár.
A lányok mennyire összetartóak, ha Volkswagenről van szó? Meddig tart a fanatizmus? :D
Szerintem nagyon is összetartóak a lányok, bár én még személyesen ezt nem tapasztaltam, mert eddig még csak egy kisebb parkolós találkozón vettünk részt. De ahogy a Facebookon látom, nagyon is összetartanak a lányok, és ami szuper, hogy márkától függetlenül. Számomra nem is egy olyan lány van, akiknek nagyon szép autója van, és ez remek motiváció.
Honnan jött az ihlet, hogy rózsaszínben pompázzon a kocsi?
A rózsaszín szín onnan jött, hogy szerettem volna egy igazán egyedi autót, és persze csajosat. Bevallom őszintén, sosem tetszett amikor a lányok azért hogy egy kicsit csajos legyen az autó, lefújatják rózsaszínre a tükröket, vagy a beltér egy-egy részét. Nagyon sokat gondolkoztam az elején, hogy bevállaljam-e, hogy női sofőrként egy rózsaszín autóval járok majd… Az előítéletek... :) Folyamatosan járt az eszem, hogy hogyan lehetne úgy megcsinálni a kicsit, hogy bár pink, de mégis ütős legyen és igényes. Amiben biztos voltam, hogy Hella dual round lámpákat szeretnék bele. Ez a gyengém, imádom! És már megvoltak rá a kerekek, először Exip Mega-kon gurult a kicsi. Végül belevágtam és volt egy időszak amikor úgy éreztem, hogy inkább színt váltok, de most már nem bírnék megválni ettől a színtől.
„Egyszerűen imádom! Ez vagyok én.”
Legnagyobb élmény ami az autóhoz köthető?
Egy éve van meg a cabby, de nincs egy éve hogy hajtom, szóval felejthetetlen élményben még talán nem volt részem. Persze amikor csak lehet együtt gurulunk és az felbecsülhetetlen. Ami nagyon izgalmas, az az, hogy kísértenek a rendőrautók, de igazoltatásban még nem volt részem. Meg persze félelmetes.
Számomra a VW életérzés… Fejezd be a mondatot! :)
Ha nem is kimondottan a VW, de a cabbym nagyon fontos számomra. Ő az első autóm, akit ráadásul a szeretteimtől kaptam, ez már egy szuper dolog. Sok autót vezettem már, de mindig visszavágyok hozzá, ő úgy jó ahogy van, pontosan bele illek, egyszerűen tökéletes! Néha szoktam azon gondolkodni, hogy ha egyszer esetleg úgy alakulnak a dolgok, hogyan fogok megválni tőle. Mindig arra jutok, hogy képtelen lennék rá. Nem tudnám elviselni, hogy más kezei közt van és máshogy bánnak vele, máshogy vezetik… De szerencsére most még semmi ilyesmin nem jár az eszem! Nyáron főleg nem, még jó. Amikor lehajtom a tetőt és elindulok vele… Most is libabőrös leszek… Nagyon jó érzés! Csak azt utálom, hogy mindig copfba kell fognom a hajam, különben nem látom az utat.
A családod mennyire tolerálja a hobbid?
A családom teljesen elfogadja ezt a hobbit, és büszkék rám, hogy inkább ezzel töltöm az időmet ahelyett, hogy bulizni járnék. Sohasem volt a családban Volkswagen, és ami helyette volt, az is csak úgy volt. Autó, elvisz A-ból B-be, de semmi több. Viszont apukám egyre jobban bele jön a dologba, már elláttam néhány VW-s pólóval, amiket szívesen hord és olyan büszke vagyok, amikor lemegyek a számítógépünkhöz és látom megnyitva a használtautó portálon a sok eladó Passatot, Golfot, Bogarat… Anyukám egy kicsit félt, főleg mióta tulajdonosa lettem egy egyes Golfnak. Szegénykém aggódik amiért nincs szervó benne, de hát ilyenek az anyák, és ez így jó.
Szoktál-e találkozókra járni vele? Ha igen, hova mész legközelebb? Nyertél-e már valami díjat?
Már említettem, hogy eddig még csak egy kis találkozón voltunk, de közben eszembe jutott, hogy a Volkswagen találkozón is ott voltunk a lenti parkolóban a Hungaroringen. A legközelebbi találkozó amire nagyon el szeretnék jutni, az a kecskeméti Vwanted. Sok szép VW, jó hangulat…
Az autóról
Az 1993-as Mk3-as Golfot 1.8-as motor hajtja. Korábban R16-os BBS RS replika felnikkel, és hozzá 195/45-ös gumikkal volt felszerelve. Az állítható futómű még várat magára, jelenleg fix TA 60/40-es ültetésű. A beltér rengeteg elemében megszépült, az autó igazi jellegzetessége pedig a rózsaszín festése.
Műszaki adatok | |
---|---|
Típus | Volkswagen Golf III cabrio |
Évjárat | 1993 |
Motor | 1.8 benzin |
Felni | BBS RS replika 7,5x16 |
Gumi | 195/45 R16 |
Karosszéria | |
Gyári lakatolámentes karosszéria, gyári műanyagívekkel | |
Futómű | |
Fix TA 60/40 (tervbe van véve gewinde) | |
Beltér | |
• Gyári bézs bőr ülések és kárpitok, újra bőrözött Lupo 3L • Magnézium kormány, váltó és kézifék szoknya • Usa középbox, könyöklő és pohártartó • Golf 4 cabrio pöttyös műszerfal |