Építészeti remekmű

Egy Golf interjúval szeretnénk hangolódni a hétvégi Volkswagen találkozóra. Szerintünk már-már kultikus darabnak számít az Mk2 is, az pedig már csak hab a tortán ha egy ilyen komoly építés találunk mint ez a Golf. Sokévi munka, törődés, időnkét lemondás van mögötte. A végeredményt elnézve azonban bizonyosak vagyunk benne, hogy a gazdáját megkérdezve mit válaszolna arra a kérdésre hogy megérte-e.

13901945_1067709849932336_1084451848_o.jpg

2009-ben vettem a Golfom, valamiért megfogtak a vonalai és a márkába fektetett bizalmam is segített, hogy mellette döntsek. Nagyon leharcolt állapotban került hozzám, eleinte nem voltak vele komoly terveim, ideiglenesnek vettem amíg futja majd egy jobb állapotúra. Így kezdődött az egész Volkswagen sztori Zsolt életében. A mai állapotát 6 év építést követően érte el, de ne szaladjunk ennyire előre.

A kezdetekről így vall: Én sulis koromban kezdtem, akkor ha 25 évnél öregebb kocsit vettél, a retro autó klubba regisztrálva nagyon olcsó biztosítást köthettél. Emiatt került rá a választás, hogy takarékoskodjak.” Persze evés közben jön meg az étvágy, és mindig jön pár dolog amit azért szeretne az ember rendbe tenni az autóján. „A használhatósághoz rendbe kellett tenni, mert a futóműve életveszélyes állapotban volt. De ha már a futómű rendbe lett rakva, nyilván kellett egy kulturált utastér, és valami alufelni is. Gotti cup 15" felniket kapott, akkor jöttem rá hogy igazából elég magas. Először ültető rugókat kapott, de el kellett őket vágni, mert nem ültettek eleget. Majd később FK gewinde állt a helyükön. Ekkor még nem volt abban az állapotában, hogy bármi nívósabb találkozón meg lehessen vele jelenni, erősen ráfért egy telifény, a színválasztás nem volt egyszerű. Viszont azóta eltelt 4 év, és a színét még mindig imádom. Az építés folyamata/évei alatt sajnos ez volt a napi használatos autóm is, nem egyszerűsítette le a dolgokat, hogy csak robogóval tudtam helyettesíteni.

Ekkorra Zsolt már bőven benne volt az autóépítésben. Lépnem kellett, megtettem. Egy ausztriai munkavállalás segítségével tudtam mellé venni egy B5.5 Passatot, amit szintén alakítgatok, csak visszafogottabban. Ő most a napi használatosom, a Golf abszolút a hobby illetve találkozós autóm. Építem mellette továbbá testvérem B6-os Passatját, ő egy kicsit nehezebb eset, komplikáltabb modell.

13918683_1067709846599003_1358923481_o.jpg

És hogy mik a jövőbeni tervek a kettessel? Egyelőre 1.9 tdi, hamarosan új kasztniba költözve igazi GTI 16V lesz belőle. Az időközben megváltozott szemléletem miatt az 1.9 tdi-t picit szégyellem, találkozókon nem látható, szívesebben mutatnék egy GTI 16V-t. így a projekt egyébként a háttérben újra is kezdődött, egy 1.8 16V GTI az új áldozat.

Az út ismét rögös lesz érzem, de megéri hisz ha senki nem menti meg ezeket a nagyszerű autókat, senki nem őrzi kultuszukat, előbb-utóbb elfogynak.

A jelenlegi Golf egyébként az új projekt előrehaladtával majd eladósorba kerül.

Az Mk2 mellett jól megfér egy másik Volkswagen típus, a B5.5 Passat is. A Passat a hétköznapi. 1.9 pdtdi, enyhe chip, egr kidobva, katalizátor kidobva, Porsche Cayenne 9x19" kerekek, tuningart gewinde. A fényezésen kívül mindent magam csináltam, a saválló kipurendszerben kaptam segítséget, meg az osztókörmódosítót úgy esztergáltattam, a felnit mással políroztattam.

Cikkünk alanyát kérdeztük a Volkswagen társadalomról is: A volkswagenes összetartás sajnos úgy érzem egyre gyengébb, az ember kénytelen külföldi fórumokat is bújni ha hasznos infókat akar. Én egyébként nem vagyok „márka-náci”, minden épített, igényes autót becsülök, és meg tudok őszintén dícsérni függetlenül attól, hogy magam alá csak konszernes autót tudok elképzelni. Rajongok ugyanis a VW mellett a Skodákért és az Audikért is.

Hogy hétvégén láthatjuk-e a Golfot? A találkozóra idén is bekerült szeretett Golfom, így természetesen ott is látható lesz. Negyedik alkalommal kerültem be, minden évben reménykedek hogy sikerül, ez a lehető legnagyobb megtiszteltetés az egész projektben.

Most hétvégén ezzel a gyönyörű kettessel és további 299 Golffal is találkozhattok a Hungaroringen! :)