Értékmentés felsőfokon
Azt szokták mondani, hogy a legalapabb tuning az, ha lemosod az autód. Kolos ennél kicsit tovább ment. Egy spártai hadsereg elszántságával építette az autóját, ennek eredményeképpen büszkén gurulhat be egy-egy találkozóra. Tényleg szépen összeállt a Polo 86C, hivalkodástól mentes de mégis nagyon ízlésesre sikeredett.
Közös történetük több mint 7 éve, 2009. januárjában kezdődött. Nem a legszebb napjait idézte akkori külleme, mindez nem tántorította el főhősünket attól hogy belevágjon a nagy projectbe. „Egy abszolút leélt, sokat látott, új korától magyar autó volt. Innen szép nyerni - gondoltam magamban. Mellette szólt az, hogy az állapotához képest - hátul törött rugók, repedt hátsó lámpák, esztétikailag egyáltalán nem szép karosszéria - a motorja, futóműve és a beltere egészen egyben volt, a maga fapadosságát persze leszámítva, ami az alap Fox felszereltség volt, a spártaiság tökéletes megtestesítője.”
A tettvágy még az évben nyáron cselekvéssel is párosult, lámpa, index, díszléc, valamint felni tekintetében is történtek változások egy jobb megjelenés reményében. A folyamat ezt követően sem ért véget, az ülések, a középkonzol és a kormány volt soron. Ekkorra már azonnal szembetűnő volt az elvégzett munka. „Még 2009 nyarán sikerült beszerezni egy pár G40, füst-piros hátsó lámpát, a fehér indexeket, a G40 díszléc szettet illetve egy garnitúra BBS RA felnigarnitúra 5,5x13 ET38-as méretben, amely alapjaiban változtatta meg az autó megjelenését. Rá egy évre a G40 ülésgarnitúra, ,egy középkonzol kesztyűtartóajtóval és a gyári bőr G40 kormány is követte a már elkezdett vonalat, így nagyjából már kezdett autó-szerűvé fejlődni a kis fehér szösz.”
Motorikus szempontból pont azt kapjuk tőle, ami talán első ránézésre várható egy ilyen kis karosszériás autótól. Mai szemmel nézve kis teljesítményű motorral van szerelve, ám az ehhez párosuló ugyancsak kis össztömege miatt mégis fürge. „Motorja egy 1.4-es szívódízel erőforrás, 48 lóerővel, amely számok alapján nem sok, de a 850 Kg-os karosszériát meglepően jól mozgatja, utazó sebessége 110-120 között is lehetséges, feltéve, hogy sietünk valahova. Papíron 140 Km/h-ra képes, amit teljesít, akár tartósan is.”
Kicsit visszakanyarodva a változtatásokhoz. 2011-ben kapott egy G40-ből származó Koni állítható keménységű lengéscsillapító szettet, ez azóta is teszi a dolgát hiba nélkül. Ugrunk az időben, már 2014-et írunk, mikor is alá került a 14"-os Ronal alufelni garnitúra, illetve megkapta a már sokak által hiányolt ültetést. „Ezután egy év pihenő következett, amikor felsikított a flex, a karosszéria rozsdátlanítást illetve egy színazonos, L90E Alpinweiß fényezést kapott, egy réteg lakkal ezt megtoldva, az időjárás-állóságot is szem előtt tartva. Az eddig benne lévő G40 Genesis ülésgarnitúrát leváltotta a klasszikus, G40 Le-Mans Karo, zöld-kék-lila kockás belső, valamint az eddig hiányzó fekete tetőkárpit is beszerzésre és beszerelésre került.”
Az idei évre is jutott a jóból, új felnik, övek, VDO műszerek, no meg egy kis hangtechnika. És ne higgyük hogy ezzel kimaxolták az újítgatást: tervek között szerepel többek között a motortérrel való foglalkozás is. A 2016-os alakításokat és a további terveket viszont már az érintett szavaival tolmácsoljuk. „Idén, 2016 tavaszán pedig az i-re feltéve a pontot, egy szett BBS Mahle felniszett dobta meg újból a már szinte unalmas világot, amely 7x15-os méretben, ET13-as "offszettel", 165/45-ös Nankangokkal. Nyáron egy, a nyugati világban klasszikusnak számító Schroth 4 pontos övet kapott a két első ülés, amellyel a 90-es évek teljes mértékben beköltöztek a beltérbe. Szeptember végén, a VW Találkozóra pedig VDO műszerekkel gazdagodott a cockpit, amelyen a fordulatszámot, az olajhőt illetve az olajnyomást tudjuk figyelemmel kísérni. A hangtechnika? A Clarion fej a kesztyűtartóba költözött, onnan szólaltatja meg a gyári helyen lévő négy hangszórót, illetve a csomagtérben lévő Pioneer mélyládát, amit egy szintén oldschool Hifonics Gemini VIII erősítő hajt meg.
A jövőbeli tervek között szerepel a motortér rendbetétele, mind kinézetre mind erő-ügyileg (ez utóbbi módja még nem teljesen eldöntött), illetve a futómű terén némi megfázást szeretnék előidézni, hadd tüsszögjön, amikor én azt óhajtom. Továbbá egy szett angol G40 lámpapár beszerzése, és a már régóta halogatott ködlámpák beszerelése.”