Újragondolt klasszikus
Jellegzetes formavilág, kultikus autó. A legtöbb embernek hasonló jelzők ugorhatnak be elsőre, ha a Bogárra gondolnak. Péter csavart egyet a dolgon: nem a gyári állapot visszaállítását célozta meg, helyette fiatalos tuning formavilágot kölcsönzött autójának. Többek között a felni Mitsubishi Pajero-ról érkezett, és JDM szélesítő íveket is kapott, hogy saját szavaival élve „vagányabb és egyedibb legyen a kiállása.” Hogy teljes legyen az összkép, a beltérben kagylóülés és fa sportkormány jelzi, nem egy megszokott Bogárral van dolgunk.
Hogyan került hozzád az autó?
Az autót véletlenül találtam egy több napos iskolai biciklitúra alkalmával. Egy diófa alatt ácsorgott egy kifakult eladó cetlivel a szélvédőn. A felfedezésemet megosztottam szüleimmel, akik támogatták az ötletet: a közeledő 15. születésnapomra átnézették autószerelővel és lealkudták az árat. Így az eredeti ár töredékét kellett csak kifizetnem Donnáért. A testvéremnek ekkor már volt jogosítványa és autója, elhatároztam, mire megszerzem a jogosítványt én is talpra állítom a Bogarat.
Sokaknál gyerekkori álomból jön a Bogarazás, nálad is így volt?
A Bogáron kívül egy DKW Junior tetszett, de lecsúsztam róla. Azon az egyen kívül csak Bogarakat néztem. Nem gyerekkori álom volt, csak valahogy így alakult.
Erősen tuning irányba vitted el az autó felújítását. Mennyire szoktak meglepődni az emberek ha meglátják?
Ezt inkább csak átalakításnak mondanám, sajnos a rendes NAAGY felújítás csak most következik. Az embereket eléggé megosztja, ha egy ilyen korú autót tuningolunk. Főleg idősebbektől hallottam (hallom), hogy tönkre tettem szegényt. A fiatalabb generációknak tetszik a merész stílus.
Motorikusan is hozzányúltál? Ha igen, mi változott?
Régebb óta szeretnék a motorjával szintet lépni. Gyárilag egy 1300 ccm-es motor pöfög benne. Szerencsémre nagy olajfuratú, így a gyári motorja lesz fejlesztve. Az elképzelés egy 1,9-es, dupla karbis motor, elektromos gyújtással, minél pörgősebbre hangolva. Eleinte 2,0 volt a terv, amihez már az alapot is beszereztük, de az nem igazán felelne meg az elképzelésemnek.
Van másik autód vagy VW is mellette?
A Bogár volt az első autóm, ő a flotta örökös tagja. Van egy Golf 4 Variant 1,9 PDTDI 4motion-öm, az a munkába járós autóm. Most építek egy VW T3-t ami nyárra elkészül, és ha már megbízhatóan üzemel leváltja a Golfot. Van még egy Mazda mx5-öm „játszós élményautónak” amíg nincs kész újra a Bogár.
Tesód Audija se semmi. Együtt szoktatok ötletelni ha építésről van szó, vagy mindenki a saját útját járja?
Köszönöm, az ő nevében. Legtöbbször megosztjuk egymással az ötleteinket, aztán megyünk a saját fejünk után. Én szerelésben szoktam neki segíteni, ő pedig a dekorációkat, matricákat csinálja az én autóimra. Amúgy őt is megfertőzte a Bogarazás: az Audi mellé nemrég beújított egy New Beetle-t.
Mit tapasztalsz, a tuning Bogarak jól megférnek a klasszikus gyári formára felújítottak mellett? Kaptál esetleg negatív megjegyzést emiatt vagy összetartanak a bogarasok?
A találkozókon még soha volt olyan probléma, hogy gyári bogarasokkal ne jöttem volna ki. Többnyire megnézzük egymás autóit, és elfogadjuk, hogy neki ez tetszik, ilyen a stílusa. Persze vannak kivételek, akik nem értették pl. a szélesítő íveket. Azt mondták egy lakatos ezerszer szebben megcsinálná, vagy, hogy egy Bogárhoz ez a stílus nem való. De hála az égnek pozitív visszajelzéseket is kapok. Ami eddig legjobban tetszett, mikor valaki azt írta "na végre Magyarországon is van végre valami egyedi Bogár". De azt is elismerésnek könyvelem el, hogy már van, aki másolja.
Gondolom sokszor elismerték már valamilyen formában az autót, pontosan milyen díjakban részesültél?
Mivel csak tavaly nyáron állt össze nem sok helyen tudtam vele megjelenni. Szóban sokan dicsérik és több Facebook oldal osztott már meg képét róla. Az idei AMTS-re is meghívtak, amit vegyes érzésekkel ugyan, de elfogadtam. Nagy álmom volt bekerülni a show-ra, de a teljes felújítás után. DE így is nagyon boldog vagyok, hogy ott lehetek majd a BTS-Tuning standján.
Ha csak egy valamit változtathatnál rajta, mi lenne az?
Hát, ha egy dolgot változtathatnék rajta, akkor a motor lenne.
Mi az amit a legjobban imádsz benne?
Amit a legjobban szeretek benne, hogy nem csak utazik vele az ember, hanem bármikor beül, az szinte mindig egy új kis történet lesz.