Murphy törvénye
Vannak dolgok, amik képesek gyorsan megfertőzni az embert, ha egy kicsit is fogékony rájuk. Ezek közé tartozik a cabriózás érzése. És ha hozzájön a dízelben rejlő nyomaték tényezője is, akkor egyenes út vezet a hármas Golfhoz. Murphy törvénye pedig ott jelentkezik, ahol a legkevésbé számítunk rá. Szerencsére ezúttal jól sült el, így aminek sikerülnie kellett, az sikerült is!
Mi volt az első autó, ami a kezedbe akadt?
Az első egy Toyota Corolla volt, szüleimmel közös használatban! Egy benzines sedan!
Mint látjuk, nem ez volt a végállomás. És Volkswagenből?
Mindig is vágytam a cabrio és a dízel érzésre! Így lett az első Volkswagenem egy Mk3 Cabrio!
Mindig is vonzott, hogy Volkswagen tulajdonos legyél?
A márka mindig is tetszett, a régi – mára igencsak megöregedett – Bogártól kezdve a régi Sciroccon és Mk1 Golfon keresztül a mostani Passatig! Mindet szeretem, mindegyik tetszik! 16 évesen ültem az első „tuning dízel” hármas Golfban!
„A városunkban volt egy srácnak, nagyon szép, piros három ajtós Mk3 1.9 TDi-je, kicsit megpiszkálva! Akkor szerettem bele a dízel „erőbe”, és a hármas Golf külsejébe, belsejébe!”
Innentől már egyenes út vezetett a hármashoz.
Így a márka és típus adott volt! Ezek után már csak a „szabadság” érzése kellett! Így lett cabrio! A formája egyedibb, nem olvad bele a környezetébe! Hiába 20 éves, megfordulnak utána az emberek, és pont azt érzik, amit én éreztem évekig: „De jó lehet cabriózni!!!” És igen, nagyon jó!
Mint mindannyiunknál, vásárlás után kezdődhetett a javítás. Mihez nyúltál hozzá?
Mióta nálam van, komoly lakatos és fényezőmunka ment végbe! Fékek lettek cserélve. Komplett belső világítás fel lett újítva, kicsit újraálmodva! A kocsi stabilitását egy TA Technixs állítható magasságú futómű adja. Kerekei PSV PS alukerekek, 17x7j méretben. Papucsok rajta 205/40 R17, télen pedig 16x6,5j, 195/45 R16 Pirelli téli gumikkal.
További tervek? Milyen irányba szeretnél lépni?
Még tervezek változtatásokat! Műszerfal bőrözését, tető cseréjét, lehetőleg bézs színűre stb. Mint minden VW Golf tulaj tudja, a csinosítás soha nem ér véget, maximum csak szünetet tartunk.
Jöhetnek az infók a kocsiról!
Még pár szó a kis paripáról! Ennél az autónál az érzés a legfontosabb, nem a teljesítmény és a sok száz lóerő! Az én kis hármasom amúgy sem egy erőgép. Egy 1.9 TDi ketyeg az orrában, gyárilag 90 lóerővel. Mindez manuális ötös váltóval vezényelhető. Felszereltségét tekintve: elektromos ablakok, elektromos fűthető Golf 4 cabrió tükrök, Golf 4 cabrio Colour concept Recaro fekete fűthető bőrbelső, Abs, projektoros síküveges TA lámpák. Zeneélményt egy Pioneer fejegység kristálytiszta hangja adja, mindösszesen 1900 Watt-on keresztül. Egy Sony Xplode erősítővel megtámogatva.
És egy különleges történet is fűződik hozzá. Kérlek meséld el ezt nekünk!
Egy rövid sztori a kocsi nevéről. Rendszáma MRF-343. Murphy. Adja magát szerintem! Na de azt tudni kell, hogy mielőtt kijöttem tavaly a szezonra (folyami hajón dolgozom), már majdnem letettem a cabrio vásárlásról, mert nem találtam megfelelőt. Aztán tejesen véletlenül ezt elpanaszoltam unokanővéremnek, és erre ő meg a férje megszólalt: „De hát a mi legjobb barátunk, aki autószerelő mester, éppen árul egy szépet!” Elmentünk, megnéztem, két nap múlva alá voltak írva a papírok. Murphy törvénye. Ami tönkremehet, tönkremegy, aminek sikerülnie kell, az sikerül!
Részesültél már bármiféle díjazásban a Golffal?
Egyenlőre díjat nem nyertem.
Mekkora esély van rá, hogy összefussunk veled valahol egy autós találkozó keretén belül?
Talán jövőre valahol! Sajnos hogy mi lesz a következő találkozó, nagyon nehéz megmondanom, mert külföldi munkám miatt nem könnyű elcsípnem őket.
Számomra a VW életérzés... Fejezd be a mondatot! :)
Nekem ez igy összesen: a dinamikus dízel motor, a lenyitott tető, és a klassz zene, mindez egy Golfban. Na ez adja a VW életérzést!
Van aki támogat ebben a hobbiban?
Családom nagyban támogat, teljesen mellettem állnak. Olyannyira, hogy nélkülük nem is sikerült volna ez a project. :) Barátaim örömmel figyelik a változásokat, és drukkolnak, hogy egyszer elérjem azt hogy kimondhassam: Kész!
Műszaki adatok | |
---|---|
Típus | Volkswagen Golf III |
Évjárat | 1996 |
Motor | 1.9 TDi Teljesítmény - 90 LE |
Felni |
• PSV PS alukerekek, 17x7j méretben (nyáron) |
Gumi | • 205/40 R17 (nyáron) • Pirelli 195/45 R16 (télen) |
Karosszéria | |
• elektromos ablakok |
|
Futómű | |
• TA Technixs állítható magasságú futómű | |
Beltér | |
• komplett belső világítás fel lett újítva |