Mestermunka

Nem feltétlenül kell milliókért kész autót venni azért, hogy a tökéletest megközelítő Volkswagene legyen az embernek. Dániel a székesfehérvári Weissenburg VW Gruppe tagja. Golfját gyakorlatilag saját kezűleg építette. Kissé rendhagyó írás következik, részben saját szavaival is fogja bemutatni hármas cabrióját.

13838469_1808099956076670_1403346721_o.jpg

Középiskolában kezdődött a VW iránti érdeklődés. Egyes Golfot szerettem volna, amit 1.9tdi-re akartam építeni. Amikor végeztem a sulival, jött a lehetőség. Két utcával arrébb egy barátomé volt a mostani autóm. Projektnek indult, csak félbe maradt mert megvettem. Rengeteg munkám volt vele. A fékkel nem akartam játszani, elvittem szerelőhöz, olyan jól meg csinálta hogy 100 méter után elrobban az egyik fékcső. Ekkor elhatároztam, hogy többet nem viszem szerelőhöz. Lemértem a fékcsöveket, és sajátkezűleg hajtogattam be őket. Kerékcsapágyakat cseréltem, tetőt, műszakira fel lett készítve. Át is ment elsőre. Egész télen feltekert Gewindével lemez felnin jártam, semmi átalakítás. Aztán kisebb keresgélés után találtam valakit, aki cserélne velem frontot. Elcseréltünk, rá két hétre elütöttem egy őzet. Szerencsére a lámpáról tört csak le két fül, meg behorpadt a sárvédő kicsit.

Aztán elkezdődtek az esős idők, háromszor hagyott cserben az autó. Az utolsó megállás után el sem indult. Ekkor gondoltam hogy kijavítom a hibáit, és erre a szezonra valami beteg autóval állok elő. Teszem hozzá,

„ezen az autón tanultam mindent amit a szerelemről tudni kell.”

Kijavítottam a hibákat, ajtókat cseréltem, eltüntettem az antennát, az ablakspricnik helyét befalaztam, lekerültek az eső tálcára. Gitteltem a hibákat, becsiszoltam és átfújtam mindent. Próbáltam patentul összerakni, semmi nem lett sufnizva, mindenhez megvettem ami kell. :)

A motor probléma még fennállt. Ekkor jött az ötlet, nagyobb motor. Kaptam is egy jó ajánlatot, 2.0gti, meg is vettem. Kiszenvedtem egyedül a gyári motort, pár barátom segített berakni a másikat. A kábeleket előtte átkötöttem. Egy probléma akadt, és az első indítás után kigyulladt az autó. Eloltottuk, két napig próbáltunk lelket verni bele, de semmi. Gondoltam egyet, és kiszedtem ezt is, szintén egyedül egy krokodil segítségével. A gyári motort szétszedtem, minden tömítést, csatlakozót, szíjat kicseréltem. Édesapám segítségével vissza került a motor az autóba, visszakötöttem a kábelköteget, a biztosíték táblát feltöltöttem vízzel és olajjal. Csodák csodájára második kulcsfordításra indult az autó. :)

13867153_1808099952743337_1112814352_n.jpg

Az egyéb apróságokat összeraktam. Kipufogót másnap meghegesztettem. És már mentem is a próba körre. Előtte még felraktam a rég kiszemelt Borbeteket. Próbaúton semmi probléma nem volt azon kívül, hogy kicsit bele ért a kerék a műanyag ívbe. Ezt a problémát a műanyag eltávolításával, és egy kis csővel peremezéssel orvosoltam. Ezután nagyobb körre mentem vele, 10 perces állás után egy kis olajtócsa jelent meg. Nem volt nagy kaland (az olajszűrőt ahova betekered, az mögött a blokknál nem tömített rendesen). Másnap vettem a jól ismert piros pasztát. Egy barátomnál pár perc alatt megcsináltuk, azóta tökéletesen működik minden.

Rengetegen dicsérték az autót. Kaptam rendőri dicséretet, pedig már kétszer szerették volna el venni a forgalmim. :D Egyszer el tudtam magyarázni, hogy a szélességjelző az USA kiadásban gyári.  A másodiknál a rendőr srácnak tetszett az autóm, és a rendőr hölgyet lebeszélte arról, hogy elvegye. De szigorúan figyelmeztet, hogy legközelebb ha találkozunk, el fogja venni. :D

Jelenleg matt katona zöld színen gondolkozom. És air ride projekt van folyamatban. Találkozókon szeretek részt venni vele, ott is meg kapom hogy beteg amit csináltam. De élvezem, és szeretem csinálni.

Rosszabb napjaimon szeretek a sárga közvilágításnál egyedül kruzolgatni szép lassan, mialatt a zene maxon van. Ilyenkor nem foglalkozok semmivel, csak azzal hogy mehetek és szabad vagyok.

Mióta vagy benne az autózás világában?
Egy éve van jogosítványom, azóta rengeteg autót próbáltam ki, de a VW fogott meg a legjobban.

Mi miatt lesz valaki Golf tulajdonos?
Az élvezet miatt, amit vezetés közben nyújtani tud.

Hogyan terelődtél a cabrio vonal irányába?
Egyes Golfot szerettem volna, de ez a lehetőség adódott, éltem vele és így már imádom.

Kialakult-e benned valamiféle rajongás a márka iránt?
Természetesen, jövőben egy Volkswagenes tetoválást is szeretnék az alkaromra. :)

13833284_1807200479499951_1812645300_o.jpg

Van neve a hármasodnak?
Nincs neve, gondolkoztam már rajta, de még nem találtam meg a megfelelőt.

Mire vagy legbüszkébb az autón?
Az egész autóra, mert a két kezem munkája.

Tervezed-e, hogy további részeken hozzányúlsz a kocsihoz?
Air ride már készül, új színt szeretnék, fekete bőr belsőt, és ha úgy alakul, egy 1.8t-t bele.

Mondj három jelzőt, ami a Golfoddal kapcsolatban egyből beugrik!
Nyugalom, barátok, életérzés.

Szerinted létezik-e olyan összetartás a Volkswagenesek között, mint mondjuk a motorosoknál?
Szerintem igen, létezik. Tagja vagyok a Weissenburg VW Gruppe csapatának, náluk megvan teljes mértékben.

Van olyan tuning irányvonal, amit követsz?
Letisztultság, de mégis ha ránézel, fogjon meg.

Eddig milyen díjakat nyertél a kocsival?
Egyetlen díjat nyertem az autóval. Az idei Fritzen feszten a legtöbb személlyel limbózás első helyezettjét vittem el 18 személlyel :)

 

Műszaki adatok
Típus Volkswagen Golf III cabrio
Évjárat 1995
Motor 1.8 benzin
Felni 16-os Borbet A, hátul 9j elől 7,5
Gumi hátul 215/40 elöl 195/45
Karosszéria
• kapott egy Vento frontot feketére fóliázott lámpákkal
• az ablakspircnik és az antenna helye be lett falazva (antenna nem is került vissza, az ablakspricni az eső tálcába került
• minden más gyári maradt, kívül a lökösbe lett egy szélességjelző faragva
• gyári műanyag ívek maradtak, matt kékre lett fújva montánával

Futómű
jelenleg Ta Gewinde van alatta, de Air ride építés folyamatban van
Beltér
belső teljesen gyári, vajbőr az első két ülés, cserére szorul mert elég igényesnek találom ezt a belsőt, és könnyen koszolódik, ezért fekete bőrt fog kapni helyette