Egy Bogár élete
Bizonyára sokan emlékeznek közülünk a fent említett, 1998-ban bemutatott animációs filmre. A mi főszereplőnk története sokkal korábbra, egészen 1974-ig nyúlik vissza. A Bogár iránti érdeklődés nem hirtelen jött fellángolás eredménye. Sok-sok tervezgetés és alkatrészgyűjtést követően újult meg az autó. Persze annyira nem is meglepő az autóépítés mint hobbi egy olyan embernél, aki a hétköznapjaiban is autókkal foglalkozik.
Mivel kezdted az autózást?
2001-ben vásároltam az első Bogaramat, 10 évig gyűjtöttem hozzá az alkatrészt az USA-ból és Németországból. Ahogy jártam a találkozókat, úgy gyűjtöttem ami tetszett. 2011-ben belevágtunk az építésbe, és a 2012 rajzásra elkészült 7 hónap alatt.
Mit tapasztalsz, mekkora a népszerűsége manapság Magyarországon a Bogarazásnak?
A népszerűsége hatalmas, csak rengeteg idő és pénz ráfordítás. Az emberek kezdenek rájönni, hogy ennyi pénzből már pl. Mercedest is fel lehet újítani ami 2-3-szor többet ér. De a fiatalok szeretik vásárolni és használni.
A Volkswagenes társadalom különcei vagytok? :)
Igen, azok vagyunk.
Mennyire fér meg egymás mellett a tuning és a Bogár kultusza? A gyári vagy a tuningolt példány számít népszerűbbnek?
A Bogár társadalom igen-igen megkövez engem, mert inkább az eredeti Bogár a Bogár. Én a saját ízlésem szerint építettem, ami sok embert megbotránkoztat, de vannak már követők.
Régi vagy új autó párti vagy?
Én a régi rendszerben voltam autószerelő tanuló, és akkor még csak keleti autók voltak, azon nőttem fel.
Más Volkswagenek is voltak a tulajdonodban?
Igen, volt Golf I, Caddy III, és most építek Mk1 Caddy platós autót (egy kis airride stb). Meg hát van egy pár Bogár is a garázsban.
A hétköznapokban milyen autóval jársz?
A rohanás miatt most egy Mini Cooper S 163le, amivel lehet haladni és pályára járni, de az Mk1 Caddyt szeretném minden nap használni, ha kész lesz egyszer.
Mesélj kérlek a másik Bogárról is! Elég beteg masina, honnan jött az ihlet hozzá?
Autószerelő vagyok, családi vállalkozást üzemeltetünk, és van egy nagyon fantasztikus karosszériás munkatársam, akivel sok szép autót javítottunk meg rendelésre. Úgy gondoltam, hogy kell csinálni valami olyat, ami még nincs Magyarországon. Teljesen feljavítottunk egy alvázat + karosszériát egy-két aprósággal, dob fék helyett 4 tárcsa fék, az első futómű 28 cm előre tolva, airride és USA-ból a CB Performancetól rendeltem egy turbót, ami sajnos nem működik. Azt ígérte a cég, hogy 1600-2000 ccm között garantált. Hátsó ülés sor előre tolva, a karosszérián minden élben hegesztve. Köszönet a munkatársamnak!
Számomra a VW életérzés… Fejezd be a mondatot! :)
Napi 10 óra munka után még egy kis VW.
Egy út során hányan állítanak meg az autód miatt?
Ha valahol megállok, mindig megnézik az idős és fiatal emberkék.
Konszern találkozókon is ott vagy, vagy csak Bogár talikra jársz?
Az elmúlt 2-3 évben inkább konszern találkozóra vagy független találkozókra járok, mert óriási széthúzás van a léghűtéses találkozón, amit nagyon nehéz megmondani hogy miért történik.
Van olyan sztorid, ami az Volkswagenedhez köthető és nagyon kedves a számodra?
Hogy az izébe ne lenne! Az első találkozó Budapest Gyorsforgalmi, motorosrendőr szirénázva megelőz, Kőbányánál kiállít. Ugye fólia, de piros? Hangos kipufogó stb. Kiszállok és erre „Szia, jó az autód! Megnézhetem, lefotózhatom?" Vannak jó emberek, és már ez többször előfordult büntetés nélkül.
Műszaki adatok | |
---|---|
Típus | Volkswagen Bogár |
Évjárat | 1974 |
Motor | gyárilag 1300ccm de 1600 ccm csak az NKH meg ne tudja, nagy olajhűtő, 2db 40 mm Weber karburátor, generátor dinamó helyett, VW Transporter T3 elektromos gyújtás |
Kipufogó | szabad áramlású kipufogó 70cm trombitával |
Felni | Porsche fuchs replika elől 4,5 coll, hátul 5,5 coll |
Gumi | elől 175/55 R15, hátul 185/60 R15 |
Karosszéria | |
• 1974-es gyári karosszéria visszaöregítve 1967 előttire, ami teljes felújítást kapott matt fekete fényezéssel |
|
Futómű | |
• elől állítható Puma futómű 7.5 cm ültető csonk, hátul torziós futómű lentebb állítva • 4 tárcsa 5X130 kör osztással a fuchsnak |
|
Beltér | |
• műszerfal átalakítva, csak a km óra maradt meg • teljes értékű fényezés, csak a két gyári piros ajtó kárpit maradt • Wolfsburg ablak tekerő karok, záró gombok, kürt gomb, biztosági öv • Empi váltó kar |