Passatmánia
Vannak olyan autók, amikről ha cikket írunk, nem igazán kell „marketingelni” mindenféle jó bevezetővel. A jó termék eladja önmagát, szokták mondani. Jelen esetben egy gyönyörű Passat B5.5 Variantról van szó, amire bátran rá lehet sütni hogy letisztult alkotás. Szinte biztos, hogy „Joci” sokunk szívét meg fogja dobogtatni.
Csaba 1999-ben került bele az autózás világába, kezdésnek egy Lada volánja mögé ült be, és már az sem volt gyári. Ezt követően sorban jött egy Honda, Škoda Fabia majd Superb, mind-mind gyáriként. Végül egy „malac” Passat Variant 1.9 TD következett. Innentől beindult a Volkswagen őrület! Az autó kapott egy 110 le TDI blokkot, Ültetést és kerekeket. Ezután ismét Passat Variant, 2.0 ADY motorkódos 116 le, nagyobb felnivel, ültetéssel és fóliázással.
Itt meg is érkeztünk cikkünk főszereplőjéhez, „Jocihoz” a 2002-es évjáratú 1.9 PDTDI Passat Varianthoz. A chippelt motor kb. 140-150 lóerőt tud jelenlegi formájában. A motortér kapott egy pár ritka burkolatot, amik ugyan gyáriak, de más motorral szerelt Passatokhoz készítették. A karosszéria egy garnitúra USA króm díszléccel lett feldobva a hozzá tartozó szélesség jelzőkkel, jobb oldalra ment egy USA nagy visszapillantó tükör. Na és persze jött az elmaradhatatlan ablakfóliázás.
A beltérben a középkonzol át lett alakítva 1-din-ről 2-din-re, melybe egy színes nagy navi került USB interfacel, az ajtókban Mac audió hangszórókkal. A középkonzol és az ajtók díszberakása ki lett cserélve Tamao fára. Az ehhez színben azonos padlózatot Csaba saját kezűleg gyártotta a csomagtartóba is, az ülésekbe pedig ugyan utólagosan, de gyári ülés fűtés lett szerelve.
„Joci” alatt egy szett FK Super Sport állítható magasságú és keménységű Gewinde dolgozik. Ehhez jött az eredeti sorozat számozott Bentley GT Continental felni, elől 225/35 R19, hátul 235/35 R19 Dunlop SP Sport Maxx gumikkal. És hogy mi Csaba filozófiája? „Az autót szigorúan csak én építem és javítom, a minőségre nagyon figyelek, csak gyári vagy gyáritól jobb minőségű alkatrészek kerülnek beépítésre!” A továbbiakban már csak apróbb változtatások vannak tervben. Persze ennek is megvan az oka:
„Igazából másik autó építése van folyamatban, amiről csak annyit, hogy VW Passat és OT lesz a rendszáma. A többi legyen meglepetés!”
A kombi B5.5 2014-ben lett először kiállítva, azóta nem kevés elismerésben részesült. Előfordult már, hogy a hipermarket parkolóban a gazdáját megvárták hogy gratuláljanak hozzá. Csaba elmondása szerint a legjobb sztorijuk az volt, mikor az apuka kisfiával fotózkodott Jocival, amit ő a távolból nézett. Versenyekre ritkán nevezik, de mégis rendszerint kap valami elismerést, kupát, emléklapot, bárhová is mennek.
A szerelem pedig tagadhatatlan: „Gyerekkori vágyam volt, hogy legyen egy olyan Volkswagenem, amit szinte mindenki megcsodál vagy csak megnéz. Ez úgy érzem sikerült! Bátran kijelentem, hogy Volkswagenes vagyok, és az is maradok! A VW életérzését csak az értheti meg, akinek Volkswagene van, de nem mindennapi használati tárgyként kezeli, hanem mint egy családtagot! ;)”