Több mint mánia

A Volkswagen 2008-ra elővette és leporolta a Sciroccot, ezzel felélesztette a modellt. Néhány hazai tulaj az elmúlt évben úgy döntött, hogy megalapítja klubját az új széria számára. A sportkupé szerelmesei nem csak a típussal kapcsolatos gondolatok egymás közötti megosztásában találják meg a közös hangot. Egyéb, a csoportot minél inkább összekovácsoló programokat szerveznek. Persze az autók is központi szerepet játszanak, azonban ez mégiscsak több mint puszta Scirocco fanatizmus.

14962728_1125579587562233_2451124994908071841_n.jpg2015-ben az azévi országos Volkswagen találkozót követően döntött úgy néhány Sciroccos, hogy klubot alapít a modell tulajdonosainak. Céljuk nem más volt, mint hogy a Magyarországon élő Sciroccosokat csoportba tömörítse. Az azóta eltelt időszakban a klub létszáma már közel 50 tagra bővült, és szinte heti rendszerességgel 1-2 új tulajjal népesedik.

A modellválasztás természetesen nem véletlen. Fiatalos csapat révén fontos az autók egyedi megjelenése. Ezt a típust tartjuk a legegyedibbnek a VW-ek közül. Fiatalos a csoport, szeretjük az autóinkat, és nem feltétlenül csak az a lényeg, hogy legyen valami alattunk, ami elvisz minket A-ból, B-be, hanem fontos a megjelenés, a design, ugyanakkor megfizethető is, szóval ezért választottuk ezt a sport coupét. A csapat többségének a Scirocco az első VW-je, azt azonban nem tartják kizártnak hogy egyben az utolsó is.

14961553_1226285180728200_1330639988_n.jpgKijelenthetjük, hogy szerencsére egy nagyon is élő, aktív klubról van szó. Bár túl nagy múltra még nem tekint vissza a csoportosulás, ennek ellenére teljes gőzzel - vagy gázzal? :) - dolgoznak azon, hogy hasonló mértékű összetartás alakuljon ki, mint néhány más típusnál megfigyelhető. Erről így vallanak: A hazai Scircisek közül az MK1, MK2 tulajdonosok összetartóbbak, mint az MK3 tulajok, egyelőre még nem alakult ki az a fajta összetartás, ami a régebbi típusok gazdáinál jellemző, de dolgozunk rajta, hogy nálunk is kialakuljon, szerintünk csak idő kérdése.

És valóban aktívan munkálkodnak a csoport kohéziójáért, mi sem támasztja jobban alá, mint a következő mondatok: Igyekszünk olyan programokat is kitalálni, ami nem mindig csak az autókról/autókázásról szólnak, hanem a közösségi élményt is erősítik. Nyáron el szoktunk menni fürdeni a Balatonra vagy a Velencei tóra, voltunk autós moziban a Ring mellett, kajálni szoktunk még eljárni közösen, most egy gokartozást szerveztünk, később paintball-t, illetve részt veszünk a különböző autós találkozókon, amelyekre meghívást kapunk.

14961507_1224415127581872_1031496515_n.jpg

Egyelőre talán kissé zárt a közösség, ám terveik között szerepel hogy idővel más klubokkal is felvegyék és tartsák a kapcsolatot. Ettől függetlenül több fronton is jelen vannak a közösségi oldalakon. Kívülállók nem nagyon vannak a csoportban, maximum barát/barátnő, de igyekszünk kiszűrni azokat a jelentkezőket, akik csak azért akarnak belépni a csoportba, mert tetszik nekik ez az autó. Típuskedvelőknek létrehoztunk külön egy Facebook oldalt, fent vagyunk az Instagramon, és a YouTube-on is van csatornánk - itt tudnak minket követni. A régi Scirocco tulajokat tömörítő csoporttal vagyunk kapcsolatban, illetve a Rat Garage-val. Egyelőre más csoportokkal nem tartjuk a kapcsolatot, de céljaink közt szerepel.

A Volkswagen életérzés azonban tökéletesen azonos a többi típus kedvelőiével…

A VW életérzéssel mindenki könnyedén tudott azonosulni, mert sokoldalú, és egy nagyon szoros, összetartó közösségnek lehetünk tagjai, intünk egymásnak az úton, megdicsérjük egymás autóját, megosztjuk a tapasztalatokat, tippeket adunk egymásnak stb. Ezek nagyon jó dolgok, jó érzéssel tölt el minket az, hogy tartozunk valahová.

A közösség érzetét mi se mutathatja jobban, mint amikor egy csoport egy nagyobbnak tekinthető közös célt fogalmaz meg. Náluk az egyik ilyen a Wörthersee Treffen-en való közös részvétel. Apropó, találkozók. Hazai szinten is összefuthattok ezekkel a csodákkal, például az idei össznépi VW talin is szép számban képviseltették magukat.