VW kronológia

Attila végigpróbált már jó pár VW-t. Ha a régi Ventoja nem viccelte volna meg, lehet még mindig azzal járna. Így viszont egy újabb típust próbálgathat. Most éppen egy B4 variant van nála. Jellemző rá, hogy ha gyári VW került a birtokába, akkor az rövid határidőn belül a tuning „áldozata” lesz.

13702295_1103437793036069_1354486484_o.jpgSorrendben Golf 1, Golf 2, Vento és a mostani B4 kombi került a kezei közé. Mint mondja, az egyes a szíve csücske, a bontó elől lett megmentve. Szaladjunk kicsit előrébb a történetben. Gyors volt a váltás a Ventoról, a jelenlegi Passat egy hirtelen döntés eredménye.Eljött a tunerek rémálma, a műszaki. Felemeltük és megsértődött hogy nem karcolhat, gondolom én. Előjöttek a gondok. Féltengely cserének indult, és csonkállvány, kerékcsapágy, fékbetétnél lett vége. Rá két napra kormánymű és önindító. Nekem üzembiztos autó kell a munkám távolsága miatt, így elgurult a gyógyszer és belementem a B4 cserébe.

Jelen helyzetben két szálon futhat tovább a Passat története. Vagy megmarad gyári állapotúnak, lesötétítve és kap egy kis ültetést plusz alufelnit. Mellette pedig lesz egy Golf Mk1, amint Attila ki tudja élni magát. Az egyes kap majd nagyobb motort, porig lesz rakva és természetesen megy alá egy szép felniszett. Másik lehetőség, hogy a B4-es kapja az ültetést, a felnit, sötétítést, zenét és az afn motor is okosítva lesz.

15935557_1223617187694165_136614105_o.jpgHa az anyagiak nem játszanának közre, akkor Attila beszerezné a teljes MK1 palettát, egy Ventot és a Golf GTI palettát. Számára a tökéletes VW az ex-Ventója és a régi egyese.

De térjünk vissza egy kicsit az eddigi építéseihez. Az egyes Golf gyorsan kezelésbe lett véve.Potom 70 rongyért vettem. :D Neki estünk a dolgoknak, kilakatoltam egy hét alatt megadva a módját, mindent kikentem sikával és mindent lenyomattam alvázvédővel, üregvédővel. Beszereztem lassan minden hiányzó alkatrészt, mert hát hiányos volt cefetmód. Laci bevállalta a festést, én ahhoz is megszereztem mindent, ő csak dolgozott rajta. Ha kértem ha nem, ő lent volt a Golfomnál, gyerekének tekintve. Összeszerelés után elköltöztem otthonról. Jött a Golf is (jogsi még mindig sehol), úgy terveztem majd milyen szép lesz ha egyszerre meglesz minden… Jogsi előbb megvolt, mint hogy kész lett volna a Golf, így vettem egy kettest és eladtam az egyest sajnos… Pedig volt benne minden jó, központi zár, G3 kisrecarók, wéberkarbi, valami baszós gyújtás rendszer ami nem gyári. Nagyon ment… Hmmm de nagyon. De akkor hirtelen nem zavart az eladás, mert ott volt a kettes, örültem hogy mehettem…

15933936_1223615914360959_535809997_o.jpgEzt követően érkezett a harmadik típus. Természetesen az is olcsón, gyári állapotban, tuningra várva… Attila pedig nem tétlenkedett, mint ahogy azt már megszokhattuk tőle.190-be vettem  eléggé lerúgva. De láttam benne valamit ami megfogott. Nem kicsit, nagyon. G2-be amiket vettem ültetést, beleraktam a Ventoba, a felniket is átdobtam és volt egy varázsa… Mikor megtudtam hogy bekerültem a Ringre akkor volt egy hajrá… Kalaptartót, váltószoknyát megcsináltuk asszonnyal terepmintásra, másnap Takács Krisztián BARÁTOMMAL lefestettük a tetőt és a csomiajtót. Polir aztán ment a Ringre reggel… Ott már tudtam hogy ennek nem nagyon van itt vége. Eljött a tavasz, kivirágzott a sárvédő, éltem a lehetőséggel és kihegesztettem a sárvédőket fasza saválló anyagból. Melóhelyemen kaptam 60-as csövet, megcsináltam a kipufot. Először csak a végdobot iktattam ki, de az kevésnek bizonyult, úgyhogy akkor mindent megcsináltam. Májusban nekiálltam és megcsináltam mindent, nem véletlen lett rárakva a MADE IN GERMANY PERFECTED IN MY GARAGE matrica. Kapott egy Pioneer zenét, sedanhoz képest jól szólt. Ahogy le lett festve, jöttek a dicséretek, meghívások, elismerések.

Hogy a Passat variantnak mi lesz a sorsa, még kérdéses. De az előzményeket látva nem lepődünk meg ha főhősünk nem bír magával és elkezdi az építést.