Golfanatizmus
Sokan járnak itthon Golffal, azok is szép számmal vannak akik építik, csinosítják az autót. De azt a szintet már nem sokan másszák meg, ahova Martin eljutott a négyesével. Itt már komolyan eltökéltnek kell lenni, szinte fanatikusnak. Kifejezés erre nem létezik, azonban joggal használhatjuk a Golfanatizmus fogalmát.
Hogy ez pontosan mit takar? Nézzük végig a képeket, magukért beszélnek. Martin Golfja igazi etalonnak számít itthon. Mondhatjuk kimaxolta, amit el lehet érni egy négyes Golffal, az gyakorlatilag nála meg is valósult. A külcsín mellett a motortérben is komoly változások rejtőznek.
A 2003-as gyártású Mk4 PDTDI motorral gördült le a gyártósorról. Az átalakításokat csak felsorolni is hosszú: 3 rétegű gyöngyház fényezést kapott, a jobb oldali gyári tükröt nagyra cserélték. Elől gyári, hátul kristály lámpák találhatóak. Az autó megkapta az R32 lökhárítókat, elől jól kivehető az 550x180x65-ös igényesen beépített cooler, ide egy Leon CUPRA R koptató is felkerült. A hátsó lökhárító dupla 90-es kipufogóvégekkel adja meg a kellemes összképet. Az extrák sorát az elektromos napfénytető gazdagítja.
Saját elmondás szerint a beltér gyári, itt helyet kapott az AUDI RS6 pillangóváltós kormány, turbónyomásmérő az A oszlopon, illetve 2din-es pioneer fejegység is.
A Golf teljesítménye jóval meghaladja legtöbb négyes társáét. A motor 1.9 PDTDI 60-as saválló nyitott rendszerrel, az EGR lefalazásra került, beépített GARRETT GTB2260VK turbóval 2.4 bar töltőnyomáson, 4baros mapszenzor, 130-as PD elemek, 60-as coolerezés. Jelenlegi teljesítménye 240LE/450nm. Már a száraz tények is magukért beszélnek.
Ahogy illik, a futómű-fék-felni hármas is komoly szintet képvisel. 60/40-es ültetés, Sachs rugók FK gátlókkal, osztókörmódosító+pogácsa 5x100-ról 5x112-re alakítva. Tavaly még 19” BORBET 5x112 8J ET45 felnivel gurult, az idei szezonban pedig 19" Japan Racing JR21, 8.5J széles, ET 40 paraméterekkel megáldott kerekeken láthattuk. A fékről: 330mm-es hűtött tárcsa, 4 dugattyós eredeti wilwood nyergekkel.
És hogy milyen kedves emlékek fűződnek hozzá? Többek között ez: „Legjobban azt szerettem, amikor Horvátországba mentem nyaralni a barátnőmmel, még ki sem értünk az országból, de már nem töltött semmit a turbó. Úgyhogy fix 110-es tempóval 700 km oda-vissza, hibátlan volt.”
Hát csodálkozunk hogy rögtönzött versenyünkben elnyerte a legszebb hazai Golf díját? :)