El nem múló szerelem

János és a Passat útjai időről-időre keresztezték egymást. Rengeteg munka, törődés és a típus iránti szeretet van az mögött, hogy az autó olyan állapotban tündökölhessen, ahogy jelenleg is láthatjuk. Olyan szerelem ez, ami túlélte az idők próbáját és képes megújulni. Kell ennél több egy VW rajongónak?

13434277_1103317423074300_1701106470_n.jpg

Mivel kezdted az „autós pályafutásodat”?
Az első autóm egy 1982-es VW Golf 1 volt, igen romos állapotban, így hamar távozott a kezeim közül.

És ezzel meg is szeretted a márkát. Majd jött a váltás Passatra.
Az akkori főnökömnek volt egy diesel kombi B2-je, amit eléggé megszerettem. Eladta mert kapott rá egy jó árajánlatot. Ezt az autót egy ugyanolyan B2 cupe követte Gt felszereltséggel, 1.8-as benzines motorral. Az első véleményem az volt a kocsiról, hogy valami förtelmes az előzőhöz képest. És hétvégén mindig megkaptam hogy mossam le, így egy kis plusz pénzre szert téve. Mondanom sem kell, hogy a mosások egyre rövidebbek, a hazautak a főnökömhöz pedig egyre hosszabbra sikerültek. Furcsa fintora az életnek, hogy ezután elkerültem vidékről. Jópár autó volt a tulajdonomban, és mégis ez az autó pont akkor volt eladó, amikor hazautaztam a szüleimhez. Természetesen megvettem. Így egy darabig boldogítottuk egymást újra. Sajnos a rozsda egy nagyon csúnya betegsége ennek a típusnak menthetetlen volt, mennie kellett.

De a Passat szeretete megmaradt. Mióta van nálad a jelenlegi példány?
Eltelt pár év, lett családom, született egy kislányom, de a használtautó portálon minden este B2-t kerestem. 5 év után bukkantam a jelenlegire. 1985-ös születésű, én vagyok a harmadik tulajdonosa. Az első gazdája, egy német orvos '89-ben vált meg tőle, akkor 68 ezer kilométeres futással. Bajára került egy családhoz, ahol 2014-ig fűtött garázsban tartották mindig, ami látszik is az állapotán. 2014. november végén került hozzám, azóta jópár módosítás történt kívül belül egyaránt.

13435749_1103798006359575_1157935052_n.jpg

Majd el is kezdődhetett a csinosítás. Mivel bővült a felszereltség?
A gyári napfénytetőn kívül sajnos semmi extrával nem rendelkező autó, azóta kapott belülről állítható tükröket, tiszta tetőkárpitot, repedésmentes műszerfalat, középboxot, egy sportkormány most került be, de nem biztos hogy marad. Kívül első lökhárító lett cserélve, mert valakinek túlságosan kilógott a jobb sarka, és kilyukasztotta, valamint a gyári 13-as lemezkerekek helyére kapott 15-ös alukat. Az első lámpák között sima vaklámpák foglaltak helyet, azóta oda is bekerültek a gyári Hella ködlámpák.

Jelenlegi felszereltséggel tehát ez egy 1985-ös Volkswagen Passat 32B gl, 1.8-as 90 lóerős motorral. 195/55 R15-ös Continental gumikat használok. Futóművet hagytam a gyárit, mert a budapesti utakra más nem való. Egyébként egy eléggé komfortos futóművel rendelkezik, ez nekem nagyon is megfelel.

Na és mit tud a motor? Kérlek mesélj kicsit a teljesítményről!
Az autó papíron 1.6-os cl (fapad) felszereltséggel rendelkező Passat 32B. De! És most jön a lényeg. Az akkoriban gyártott motorok közül az 1.6 és az 1.8-as  motorblokk ugyanaz, csak a hengerfej más. Namármost, nekem az autón az 1.8-as hengerfej van rajta, tehát az én autóm jelenleg 1.8-as 90 pacis változat. Utólag kapott egy 5-ös váltót (4+E), amivel nagyon jó fogyasztást lehet előcsalogatni a 30 éves motorból.

Miben rejlik a különlegessége?
Nem tudom megmagyarázni. Egyszerűen imádom azt hogy tágas, nem egy a sok Golf közül, ez más.

„Ez egy csúnya Passat B2. MÁSOKNAK.

Na és a család hozzáállása?
A párom utálja, a lányom imádja. 2-1 a javunkra :D

Autós találkozókon szoktál-e részt venni? Nyertél már díjat vele?
Az autó megjelent már pár rendezvényen, pl. a 2015-ös VW találkozót megelőző sajtótájékoztató egyik kiállított és tesztelt példánya volt. A 2015-ös VW találkozón, azt megelőző Budaörsi oldtimer premieren is ki volt állítva, amin az idén is kint voltunk. A Dunakeszi veterán találkozón a múlt héten voltunk kint. Nyertem e díjakat? Nem még nem. De számomra azok az újságcikkek nagyobb megbecsülést jelentenek, mint a polcra kirakott serlegek. Nem is beszélve arról, hogy napi szinten megállítanak vadidegen emberek, és kérdezősködnek, kíváncsiskodnak hogy honnan ástam elő, nem akarok-e megválni tőle.

Ezzel nem azt mondom, hogy nem vágyok valami kitüntetésre vagy serlegre, de tudom hogy ez nem Golf.


Az autóról

Az 1985-ös Passat B2 az időt meghazudtoló állapotban tündöklik. 2014-ben került jelenlegi gazdájához. Gyári 13-as lemezfelnijei helyett immáron 15-ös alufelniken és 195/55-ös gumikon gurul. Belülről ráfért a csinosítás, a szépen helyrehozott beltérben egy sportkormány is helyet foglal. Az első lökhárító vétlen baleset okán lett cserélve. A futómű viszont maradt a gyári, János szerint a budapesti utak miatt nem is érdemes hozzányúlni. Az 1.8-as motor 90 lóerő leadására képes.

 

Műszaki adatok
Típus Volkswagen Passat B2
Évjárat 1985
Motor 1.8-as
Teljesítmény - 90 LE
Felni 15-ös alufelnik
Gumi 195/55 R15-ös Continental
Karosszéria
• gyári napfénytető
• belülről állítható tükrök
• első lökhárító lett cserélve
• első lámpák között sima vaklámpák foglaltak helyet, azóta oda is bekerültek a gyári Hella ködlámpák
Futómű
hagytam a gyárit
Beltér

• új tetőkárpit
• repedésmentes műszerfal
• középbox
• sportkormány